نمایش جزئیات

حضور خسروی در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه بین المللی املاک و مستغلات

چکیده خبر


رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران سه شنبه مورخ 3 بهمن ماه به دعوت فاضلی، رئیس اتاق اصناف تهران و قبادی معاون مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاحیه پنجمین دوره از نمایشگاه بین المللی املاک و مستغلات حضور یافت.


رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران سه شنبه مورخ 3 بهمن ماه به دعوت فاضلی، رئیس اتاق اصناف تهران و قبادی معاون مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاحیه پنجمین دوره از نمایشگاه بین المللی املاک و مستغلات حضور یافت.


به گزارش روابط عمومی اتحادیه، مصطفی قلی خسروی در حاشیه این مراسم در گفتگو با جمعی از خبرنگاران ضمن تشکر از مسئولان برگزاری نمایشگاه اظهار داشت: بنده فقط به دستور فاضلی، رئیس اتاق اصناف تهران و دعوت قبادی معاون مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه حضور یافتم، چراکه اتحادیه فضای این نمایشگاه را برای حضور پررنگ خود و مشاوران املاک مناسب ندیده است.

وی افزود: دید ما نسبت به نمایشگاه، فروش املاک و واحدهای مسکونی با زیرقیمت بازار است تا بتوانیم به فرمایشات مقام معظم رهبری که امسال را سال اقتصاد مقاومتی نامیده اند، جامه عمل بپوشانیم. در واقع ما تمایل داریم در این نمایشگاه تولید داخلی را عرضه کنیم و با ورود سرمایه‌گذاران به رونق اقتصادی در کشور دست یابیم.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران خاطر نشان ساخت: در حال حاضر 180 متر از 2200 متر نمایشگاه را شرکت های خارجی پوشش داده اند و علاوه بر 33 شرکت ایرانی، 8 شرکت خارجی از کشورهای لبنان، اسپانیا، ترکیه، قبرس و ... در نمایشگاه فوق حضور یافته اند.

خسروی تصریح کرد: طبق قوانین حاکم، شرکت های خارجی با حضور در نمایشگاه می بایست در بازار املاک کشور سرمایه‌گذاری کنند، نه اینکه ملک خود را به فروش برسانند. زیرا این امر نه تنها به رونق اقتصادی و گردش مالی در بازار داخلی ایران کمک نمی کند، بلکه موجب خروج سرمایه از کشور نیز می شود.

 

وی ادامه داد: ما باید در این نمایشگاه تبادل ایده و فکر داشته باشیم و به پیشرفت قابل قبولی در بازار ملک دست یابیم. اگر در نمایشگاه بتوانیم املاک داخلی را به زیر

قیمت بازار عرضه کنیم، می‌توانیم فروش مناسبی داشته باشیم و درنتیجه به گردش مالی قابل توجهی دست یابیم.

خسروی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درخصوص حضور فعال‌تر انواع سایت های فروش املاک و اپلیکیشن های مربوطه بیش از مشاوران املاک در نمایشگاه گفت: اتحادیه از روند برگزاری نمایشگاه و اهدافی که دنبال می کند، راضی نیست و از این رو حمایتی از نمایشگاه نکرده که این امر موجب حضور کمرنگ مشاوران املاک در نمایشگاه شده است. البته باید یادآور شد که اتحادیه از مجری برگزاری نمایشگاه درخواست کرد تا زمان برگزاری این دوره از نمایشگاه عقب بیفتد و در نیمه نخست سال آینده برگزار شود تا در زمان مناسب که نزدیک عید نباشد، بتوانیم برج سازان و انبوه سازان را هم در کنار مشاوران املاک داشته باشیم تا با لینک کردن این گروه ها به فروش هرچه بهتر و تخصصی تر املاک دست یابیم.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران اظهار داشت: در حال حاضر اکثر تعاونی ها در این نمایشگاه حضور دارند که آن ها نمی توانند فروش تخصصی و مناسبی داشته باشند، اما لینک شدن مشاوران املاک با برج سازان و انبوه سازان در نمایشگاه فوق قطعا می تواند به رشد فروش املاک و مستغلات و توسعه رونق اقتصادی در کشور بیانجامد. 

خسروی در پایان در خصوص پیش بینی بازار آینده مسکن در کشور خاطر نشان ساخت: چهار عامل بورس، طلا، ارز و حامل انرژی تاثیر مستقیم بر بازار مسکن دارند و طبق فرموده های رئیس جمهور که اشاره کردند قیمت ارز تا پایان سال افزایش نمی یابد، پس می توان گفت که قیمت مسکن هم بالا نخواهد رفت. همچنین پیش بینی می شود که در سال آینده نیز قیمت مسکن از شاخص تورم بالاتر نرود.    

                         

ارسال دیدگاه : برای ارسال نظر حتما باید ثبت نام کنید
دیدگاه کاربران
0 دیدگاه