نمایش جزئیات

روزنامه آفتاب یزد - رئیس اتحادیه مشاوران املاک : ایرانی ها آپارتمان خود را در دوبی رها کردند و برگشتند

چکیده خبر


راهکارهای ترکیه برای ندادن اقامت


رئیس اتحادیه مشــاوران املاک با بیان اینکه وعــده اقامت با خرید آپارتمان در ترکیه و دوبی، ســرابی اســت که بعضی هموطنان عزیز گرفتارش می شــوند گفت: به دلیل مشــکلات زندگی، نبود شغل و فشارهای اقتصادی در ترکیه، دوبی یا قبرس بسیاری از هموطنان مجبور به ترک این کشورها شدند؛ به طوری که در فرودگاه دوبی خودروشان را رها کرده و آمدند و دیگر سراغی از آپارتمان خود نگرفتند. مصطفی قلی خســروی در گفت وگو با ایســنا اظهار کرد: آدم دلش می ســوزد که سرمایه های ایرانیان عزیز به خرید آپارتمان و ملک در ترکیه اختصاص پیدا می کند و بسیاری از آنها مالباخته می شوند. در تبلیغات شبکه های ترکی و عربی طوری وانمود می شود که در ترکیه یا دوبی همه چیز گل و بلبل اســت و با وعده اقامت، سرمایه ها را از دیگر کشورها جذب می کنند اما بارها پیش آمده که این کشورها به بهانه های مختلف از دادن اقامــت امتناع می کنند و قوانین با تغییر مسئولان آن کشورها عوض می شود.

راهکارهای ترکیه برای ندادن اقامت

وی افزود: در ترکیه دو نوع ســند ارائه می شــود کــه یکی از طرف شهرداری و دیگری سند ثبتی است. وقتی خانه را به یک فرد خارجی می فروشند بعضا دولت می گوید که این سند شرایط دریافت اقامت را ندارد یا اینکه می گویند شما باید چند سال اینجا بمانید و بعد اقامت دریافت کنید. به هر حال هزینه های زندگی در آنجا زیاد است و شغل چندانی برای ایرانی ها وجود ندارد. بنابراین در بسیاری موارد با دریافت نصف یا یک سوم پول خانه خود مجبور به بازگشت می شوند. رئیــس اتحادیه مشــاوران املاک با بیان اینکــه در دوبی، قبرس و گرجستان نیز مشــکلات اینچنینی برای ایرانی ها ایجاد شده است گفت: بعضی هموطنان ما خودروشان را در فروگاه دوبی گذاشتند و آمدند؛ زیرا فشارهای اقتصادی به آنها وارد شد و تعدادی از افراد حتی به زندان افتادند. برخی افراد حتی برای پیگیری وضعیت ملک خود دیگر به دوبی نرفتند. خســروی تاکید کرد: کشــورهای منطقه بازیهای اقتصادی را بلدند و از ناآگاهی شــهروندان دیگر کشــورها درباره اوضاع کشور مقصد سوءاستفاده می کنند. ایران از نظر آب و هوا، امنیت و فرهنگ بسیار بهتر از سایر کشورهاست. ما در کشور چهار فصل زندگی می کنیم که بسیاری از اتباع کشورهای حاشیه خلیج فارس دلشان می خواهد در ایران آپارتمان و ویال خریداری کنند؛ چرا که شیفته فرهنگ و آب و هوای ایران هستند.

معاملات در شمال تهران به یک سوم معاملات ایرانی ها در ترکیه رسید

وی تصریــح کرد: تعداد معاملات ماهیانه در شــمیرانات به حدود یک ســوم تعداد خانه هایی که ایرانیان هر ماه در ترکیه خریداری می کنند رســیده اســت؛ ماه گذشــته ۲۵۹ فقره خرید مسکن در منطقه ۱ تهران داشــتیم در حالی کــه ایرانی ها حدود ۷۰۰ خانه در ترکیه خریدند. این فاجعه ای اســت که بعدا صدایش در می آید. درست است که ترکیه کشور همسایه و دوست ماست ولی معمولا قوانین و مقررات آن با تغییر روســا عوض می شود. هیچ تضمینی وجود ندارد که دولت بعدی، املاک ایرانیان مقیم ترکیه را مصادره نکند. ممکن است به قدری مالیات برای خانه وضع کنند که رقمش از ارزش ملک بالاتر باشد. رئیس اتحادیه مشــاوران املاک با توصیــه به هموطنان برای خرید مسکن در ایران گفت: خرید مسکن، امن ترین سرمایه گذاری در ایران است و همواره سرمایه را در مقابل تورم مصون نگه می دارد. از قدیم می گفتند ملک را بخر پنج ســال نگه دار بعد از پنج سال، ملک تو را نگه می دارد. چرا هموطنان عزیز باید به کشــورهای اطراف بروند و سرمایه خود را از دست بدهند؟ خســروی با بیان اینکه خطرات خرید مسکن در کشورهای اطراف را بارها گوشــزد کرده ام خاطرنشــان کرد: در قبرس و گرجستان موارد متعدد کلاهبرداری به بهانه اقامت را شــاهد بودیم. مواردی مثل ســاختن ســند صوری، فروش آپارتمان با چنــد برابر قیمت واقعی یــا فروش خانــه در اطراف شــهرها که از هیــچ امکاناتی برخوردار نبوده از جمله مشــکلاتی بوده که برای هموطنان ایجاد شده است.

ارسال دیدگاه : برای ارسال نظر حتما باید ثبت نام کنید
دیدگاه کاربران
0 دیدگاه