نمایش جزئیات

روابط عمومی اتاق اصناف تهران - مصطفی قلی خسروی: با آمادگی های اعلام شده؛ ساخت يک ميليون مسکن در سال امکان پذير است

چکیده خبر


مصطفی قلی خسروی: با آمادگی های اعلام شده؛ ساخت يک ميليون مسکن در سال امکان پذير است تامين ۸۰ درصد از مبلغ مسکن به صورت وام در تمامی دنيا


رئيس اتحاديه مشاوران املاک تهران در ارتباط با وعده رياست جمهوري مبني بر ساخت يک ميليون مسکن در سال اظهار داشت: با توجه به پتانسيل ها و آمادگي هاي اعلام شده از سوي مسئولان مي توانم به قطعيت بگويم که اين اميد واهي نيست و در به ثمر نشستن اين وعده بسيار اميدوارم.

 

مصطفي قلي خسروی گفت: وعده رياست جمهوري مبني بر ساخت يک ميليون مسکن با توجه به اعلام وزير راه و شهرسازي دولت دوازدهم در زمينه موجوديت زمين به اندازه کافي براي ساخت واحدهاي مسکوني، اعلام وزارت دفاع مبني بر استفاده از تکنولوژي هاي روز در ساخت مسکن با رويکرد صنعتي به جاي سنتي که در کوتاه ترين مدت زمان ممکن مي توان ساختمان هايي با ۱۵ طبقه ساخت و همچنين وزير توانمندي همچون رستم قاسمي مي توانم به قطعيت بگويم که اين اميد واهي نبوده و تحقق پذير است.

 

وي در ادامه تاکيد کرد: صنف مشاوران املاک همانگونه که از نامش روشن است جهت مشاوره دادن به فروشندگان و خريداران ملک فعاليت مي کند و هيچ نقشي در گران و يا ارزان شدن ملک هرگز ندارد؛ اما برخي از مسئولان غيرمنصافانه مشاوران را طوري تعريف کرده اند که در نوسان قيمت ها مقصر هستند. اصلاً اين گونه نيست، ما بر اين باور هستيم که بر تصميمات دولت خوشبين و اميدواريم و معتقدم بايد دست به دست بدهيم تا اين وعده جامه عمل بپوشد.

 

خسروي در ادامه با بيان اينکه عرضه و تقاضا توازن بازار را درست مي کند تصريح کرد: در حال حاضر به ۵ ميليون واحد مسکوني نياز داريم که هر چه ديرتر ساخته شود حجم نياز بالاتر مي رود. در جهت عملياتي شدن اين وعده جناب رستم قاسمي با ارائه طرح مورد نظر در ساخت اين پروژه عظيم به مجلس شوراي اسلامي و تلاش براي دريافت مصوبات بودجه را نموده است.

 

وي با تاکيد بر تاثير ارائه تسهيلات لازم از سوي بانک ها براي انجام اين پروژه ادامه داد: عملي شدن اين پروژه نقش بسيار زيادي در اشتغال و راه اندازي صنعت ساختمان و جريان اقتصادي کشور خواهد داشت؛ اما تحقق آن در گرو ارائه تسهيلات از سوي بانک هاست.

 

رئيس اتحاديه مشاوران املاک تهران ادامه داد: آنچه که امروزه در تمامي دنيا مرسوم است اينکه ۸۰ درصد از مبلغ مسکن به صورت وام در اختيار خريدار قرار داده مي شود. اين رويه باعث افزايش توان خريد افراد شده و امکان تهيه مسکن فراهم مي گردد. در غير اين صورت جوانان توانايي خريد ملک را نخواهند داشت، همچنين بانک با کارشناسي صحيح اقدام به واگذاري وام با کارمزد پايين نمايد.

ارسال دیدگاه : برای ارسال نظر حتما باید ثبت نام کنید
دیدگاه کاربران
0 دیدگاه