نمایش جزئیات

خبرگزاری بازار - رئیس اتحادیه صنف املاک تهران: مشاوران املاک مقصر گرانی مسکن نیستند

چکیده خبر


خسروی، رئیس اتحادیه صنف املاک تهران گفت: مشاوران املاک قیمت‌ها را بالا نمی برند بلکه همیشه قیمت را حتی الامکان پایین تر هم می آورند تا زودتر به سود خود برسند.


خسروی، رئیس اتحادیه صنف املاک تهران گفت: مشاوران املاک قیمت‌ها را بالا نمی برند بلکه همیشه قیمت را حتی الامکان پایین تر هم می آورند تا زودتر به سود خود برسند.

به گزارش بازار، مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه صنف املاک تهران درمورد «طرح ساماندهی بنگاه های املاک» در مجلس اظهارکرد: سالهاست که صحبت از ساماندهی املاک و مستغلات می شود اما اتفاق خاصی نیفتاده است.

وی به چرایی این مطلب اشاره کرد و افزود: متاسفانه مجلسی ها بدون دعوت از اتحادیه و اتاق و کمیسیون نظارت چنین طرح هایی را به صورت خلق الساعه ارائه می کنند.

رئیس اتحادیه صنف املاک تهران با بیان اینکه قانون نظام صنفی نسبت به مشاورین املاک بسیار ضعیف است و باید اصلاح شود گفت: ما هم از طرح ساماندهی بنگاه های املاک در مجلس استقبال می کنیم اما حرف ما این است که از نظر و مشورت ما نیز استفاده کنند.

قلی خسروی با بیان اینکه مشاوران املاک مقصر گرانی مسکن نیستند اظهارکرد: مشاوران املاک قیمت ها را بالا نمی برند بلکه همیشه قیمت را حتی الامکان پایین تر هم می آورند تا زودتر به سود خود برسند اما مسئولان به محض اینکه کم می آورند تقصیرها را به گردن مشاوران املاک می اندازند.

وی خاطرنشان کرد: در خیلی از کشورهای پیشرفته افراد برای جواز گرفتن و مشاور شدن در این حوزه باید دو سال آموزش تخصصی ببینند.

رئیس اتحادیه صنف املاک تهران با بیان اینکه «طرح ساماندهی بنگاه های املاک» حق و حقوق مشاران املاک را نادیده می گیرد و در مواردی باعث تعدد جرم می شود گفت: نرخ و قیمت گذاری نباید ثابت باشد بلکه باید درصدی باشد و این مسئله در خیلی کشورها رایج است.

 

ارسال دیدگاه : برای ارسال نظر حتما باید ثبت نام کنید
دیدگاه کاربران
0 دیدگاه