نمایش جزئیات

افتتاحیه کلاسهای آموزشی مشاوران املاک با حضور مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه

چکیده خبر


به گزارش روابط عمومی روز یکشنبه 7 آذرماه 1400 افتتاحیه کلاسهای آموزشی صنف مشاوران املاک با حضور مصطفی قلی خسروی با رعایت پروتوکل های بهداشتی در سالن اجتماعات برگزار شد .


به گزارش روابط عمومی روز یکشنبه 7 آذرماه 1400 افتتاحیه کلاسهای آموزشی صنف مشاوران املاک با حضور مصطفی قلی خسروی با رعایت پروتوکل های بهداشتی در سالن اجتماعات برگزار شد .

پس از تلاوت آیاتی از کلام خدا ، مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه ضمن خوش آمدگویی به اعضاء اظهار داشتند : ورود شما را به خانواده مشاوران املاک تبریک می گویم . ما هرچه داریم از برکت وجود مردم است.  از شما مشاوران املاک میخواهم جلوی بی قانونی را بگیرید و مردم را از خودتان بدانید ، کار ما خدماتی است و باید به مردم مطابق قانون خدمات ارائه دهیم و از کارهایی که باعث ایجاد اختلال می شود جلوگیری کنید .

بایستی در انتخاب و استخدام مشاور خود دقت داشته باشید چرا که مسئولیت هرگونه خلافی از جانب آنها بر عهده شما صاحبان جواز میباشد ، ایشان با تاکید بر رعایت اصول اخلاقی و صداقت با مردم آن را برگ برنده در معاملات دانستند.

رییس اتحادیه املاک تهران خاطر نشان ساخت: قانون نظام صنفی رارعایت کنید . مباشر یدامانیاست مانندوکیل وموکل، شماصرفا اوراجهت انجام کاردردفتراملاک خودتعیین نموده اید ، مباشرنمیتواند به نیابت ازصاحب جوازبرای انجام اموراداری دراتحادیه حضورداشته باشد . قانون نظام صنفی فقط صاحب جوازرامیشناسد بنابراین شمابایدمراقب افرادی که به عنوان مباشرانتخاب میکنید باشیدتادرنبودشماکارغیرقانونی صورت نگیرد . از شما میخواهم به کارخود احترام بگذارید و لباس مرتب بپوشید . لباس خوب پوشیدن اثر روانی و تاثیرات خوب برای مشتری دارد . باید همیشه از بهترین ادبیات و بهترین لباس استفاده کنید و اینها بر اثر تجربه بدست آمده است . ادبیاتی استفاده کنید که مشتری را جذب کند چرا که ادبیات شما حتی در گرفتن کمیسیون هم نقش دارد  . تحت هیچ شرایطی با مردم درگیر نشوید . تفکر زیبا داشته باشید و باصبروحوصله با مشتری برخورد کنید .

خسروی ادامه داد : حق ندارید تحت هیچ شرایط قرارداد را بعد از امضا پیش خودتان نگه دارید ، حق ندارید در کارتخوان خودتان بیعانه مشتری را بکشید.

ایشان صحبت های خود را اینگونه ادامه دادند: بالاترین مجمع تصمیم گیرنده دراصناف کمیسیون نظارت است . هر شهرستان اتحادیه مستقل ، اتاق اصناف مستقل و کمیسیون مستقل دارد . لذا نرخ کمیسیون در هر شهرستان باهم متفاوت است .

خسروی ادامه داد پس از نوشتن قرارداد ، دیگر مسئولیت با مشاوراملاک نیست بنابراین خودتان را درگیر نکنید و اگر مالک و مستاجر ، یا خریدار و فروشنده با هم مشکلی دارند باید به حل اختلاف مراجعه کنند و دلال نباید درگیر باشد . با تلاش هایی که صورت گرفته شعبه شورای حل اختلاف  ویژه صنف مشاوران املاک در ساختمان اتحادیه قرار دارد ، تا شما عزیزان بتوانید در کمترین زمان ممکن حقوقتان را پیگیری کنید . متعاملین دراختیار اتحادیه نیستند ولی اعضاء صنف دراختیار اتحادیه هستند .

وی با اشاره به ماده 352 قانون تجارت گفت : درصورتی که معامله به رضایت طرفین یا به واسطه یکی از خیارات قانونی فسخ بشود حق مطالبه دلالی از دلال سلب نمی شود مشروط به این که فسخ معامله مستند به دلال نباشد .

خسروی در ادامه گفت : باید قوانین را مطالعه کنیم ، قانون تجارت را بدانیم و به آن آگاهی داشته باشیم. در سال 1317 قانون دلالان نوشته شده و آن زمان هیچ صنفی قانون نداشت اما این صنف دارای قانون بود . جهل به قانون رافع مسئولیت نیست و طبق قانون نظام صنفی هراتفاقی درچهارچوب مغازه بیفتد مسئولیت آن با صاحب پروانه کسب می باشد . پروانه کسب شما از حکم قضایی هم بالاتر است و شما به عنوان امانت دار هستید و می توانید هرساعت از شبانه روز برای بازدید مراجعه نمایید .

 طبق ماده 336 قانون تجارت دلال می تواند در رشته های مختلف دلالی نموده و شخصاً نیز تجارت کند .همچنین به استناد ماده 337 قانون تجارت دلال باید در نهایت صحت و از روی صداقت طرفین معامله را از جزئیات راجعه به معاملات مطلع سازد ولو این که دلالی را فقط برای یکی از طرفین بکند دلال درمقابل هریک از طرفین مسئول تقلب و تقصیرات خود می باشد .

رئیس اتحادیه اینگونه ادامه داد که به موجب ماده 339 قانون تجارت : دلال مسئول تمام اشیاء و اسنادی است که در ضمن معاملات به او داده شده مگر اینکه ثابت نماید که ضایع یا تلف شدن اشیاء یا اسناد مزبوره مربوط به شخص او نبوده است .

ایشان گفت : باید امین و امانت دار مردم باشید صداقت داشته باشید که اینگونه رونق کارشما بیشتر می شود . کارمشاوراملاک اعتباری و اعتمادی است .  و این کار ارزشمندی است  که یک نفر بتواند 2 نفر را بهم برساند و بین آنها دلالت کند . این کار اگر از روی صداقت انجام شود سرشار از خیروبرکت است .

. ایشان در پایان جلسه گفتند : همیشه کار انسانی انجام دهید و از دروغ گفتن بپرهیزید . سعی کنید همیشه از بهترین ها باشید . برای همه آرزوی سلامتی دارم این صنف را دوست دارم و همه شما را به خدا می سپارم .

جلسه با صلوات برمحمد و آل محمد پایان یافت .

ارسال دیدگاه : برای ارسال نظر حتما باید ثبت نام کنید
دیدگاه کاربران
0 دیدگاه