نمایش جزئیات

مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک : مطابق قانون نظام صنفی اتاق اصناف،سازمان صنعت یا اماکن نمیتوانند بدون هماهنگی با رئیس اتحادیه محلی را پلمپ نمایند

چکیده خبر


مصطفی قلی خسروی رییس اتحادیه روز دوشنبه 13 دیماه در مصاحبه ایی با واحد روابط عمومی از وظایف و اختیارات رییس اتحادیه صحبت نمودند


مصطفی قلی خسروی رییس اتحادیه روز دوشنبه 13 دیماه در مصاحبه ایی با واحد روابط عمومی از وظایف و اختیارات رییس اتحادیه صحبت نمودند . خسروی درابتدا سلام و ارادت خود را به زحمتکشان و آبرومندان صنف تقدیم نمود و از فردفرد ایشان که معرفت و دانایی خودشان را در انتخابات گذشته نشان دادند تشکر و قدردانی کرد .

وی ادامه داد در طول 4 سال گذشته بنده مدام در حال رتق و فتق امورات بودم و دوسال با وجود بیماری بازهم به وظایف خود عمل کردم و سعی کردم اتحادیه را به نحو شایسته اداره نمایم . همانطور که مستحضرید دوره هیئت مدیره به اتمام رسیده ولی طبق دستور کمیسیون نظارت و به دلیل بیماری کرونا این مسئولیت تا برگزاری انتخابات ، تمدید شد .

ایشان در ادامه با اشاره به ماده 11 قانون نظام صنفی حدود وظایف واختیارات رئیس اتحادیه را اینگونه برشمرد :

انجام کلیه اموراجرایی اتحادیه و اداره جلسات هیئت مدیره

شرکت در اجلاس اتاق اصناف

امضاء کلیه اسناد و مکاتبات

ارائه گزارش فعالیت و عملکرد اتحادیه به اتاق اصناف هر 3 ماه یکبار

گزارش فعالیت و عملکرد اتحادیه برای اعضاء بصورت سالیانه

موافقت با مرخصی و ماموریت اعضاء هیئت مدیره

کسب موافقت رئیس اتاق اصناف برای مرخصی و ماموریت خود ( رئیس اتحادیه )

پیگیری فعالیت های توسعه ای اتحادیه اعم از آموزش ، پرورش ، بهره وری و ....

پیگیری برنامه های مدون اتحادیه

انتصاب کارکنان

رئیس اتحادیه املاک درخصوص انتخابات آتی اتحادیه  نیز اینچنین گفت :متاسفانه از اکنون کسانی خودشان را برنده انتخابات میدانند و حتی پا را فراتر گذاشته و خود را شایسته ریاست میدانند امیدوارم اعضای محترم و با دانش اتحادیه فریب این افراد را نخورند و این را بدانند که این افراد فقط به فکر منافع خودشان هستند البته  خوشبختانه بزرگانی که  در صنف هستند در انتخابات ثبت نام کرده اند ولی هنوز برای تشخیص اینکه چه کسی رای می آورد و چه کسی رئیس می شود زود است و حتماً شما با درایت و بینش عمیقی که دارید فرد اصلح را انتخاب خواهید کرد . به شما توصیه می کنم در انتخابات پیش رو حواس خود را جمع کنید وبا مطالعه و تحقیق بسیار در انتخابات شرکت کنید  چون این صنف ، صنف بزرگ و باآبرویی است و همیشه گفته ام اکثریت افراد این صنف از بهترین ها هستند .

رییس اتحادیه درخصوص پلمپ واحدهای صنفی نیز گفت :  اتاق اصناف ، سازمان صنعت یا اماکن نمی تواند بدون هماهنگی با رئیس اتحادیه محلی را پلمپ نماید و طبق قانون اگر محلی قراراست بسته شود حتما باید با رئیس آن اتحادیه هماهنگ شود . پس اگر افرادی به شما می گویند محل کسب شما را پلمپ می کنیم بدانید که اینچنین نیست و باید سلسله مراتب رعایت شود .

خسروی ادامه داد : هیچ رئیسی نیست که حافظ منافع اعضاء صنف خود نباشد . ما همواره درمورد نرخ کمیسیون دفاع کردیم اما هرکجا کم می آورند و به بحران مسکن می رسند ، مشاوران املاک را مقصر می دانند . آقای جهانگیری زمانی که همه وزرا و اعضاء کمیسیون هیئت عالی نظارت و رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان هم حضور داشتند از من پرسیدند وضعیت مسکن چگونه است ؟

من شرایط موجود در بازار مسکن را خدمت ایشان توضیح دادم ، بلافاصله ایشان دستور دادند چون قیمت مسکن بالا رفته است باید کارمزد مشاوران املاک کاهش پیدا کند.

البته من همینجا اعلام میکنم زمانی که ما به دنبال اصلاح و افزایش نرخ کمیسیون بودیم شیطنت های هم از داخل خودمان صورت میگرفت و باعث میشد جو بر علیه ما باشد و هربار ما در جلسه ایی در این زمینه داشتیم برخی از افراد با مصاحبه هایی که با رسانه ها انجام میدادند جو را برعلیه مشاوران املاک میکردند البته ما همچنان پیگیر هستیم و به دیوان عدالت اداری و کمیسیون نظارت شکایت کردیم.

رییس اتحادیه صحبت های خود را اینگونه ادامه دادند: البته نرخ مشاوران املاک تنها 25 صدم درصد کاهش یافت و لی قیمت مسکن در این سالها بیش از سه برابر شده است  پس اینگونه نیست که برخی ها هجمه درست کرده اند و در همین ایام که برخی از بازار خراب مینالند خیلی از مشاوران املاک قرارداد نوشته اند و راز کسب و کار موفق اینست  که  مردم محور باشید و مشتری مداری کنید .

 ایشان در  ادامه بیان داشت : با عنایت به این آیه از قرآن مجید که می فرماید ( الذین یومنون بالغیب و یقیمون صلاه مما رزقناهم ینقون ) خداوند متعال می فرماید ما روزی شما را از غیب می دهیم لذا باید به خدا توکل کنیم چرا که روزی دست خداست .

رییس اتحادیه در ادامه بیان داشت همینجا اعلام میکنم تاکنون یک خط به ضرر صنف ننوشتم اما به افراد متخلف کمک نمی کنم و افرادی که خلاف کرده اند و باعث نارضایتی مردم می شوند بشدت برخورد میکنم .

ایشان ادامه دادند : من از روزی که وارد این صنف شده ام  به این صنف علاقه مند بودم ، هستم و خواهم بود و هیچ وقت به اعضای صنف خیانت نمیکنم . همیشه تلاشم را کرده ام که عزت صنف را بالا ببرم چرا که اعتقاد دارم اعضای این صنف شایسته بهترین ها هستند ار جمله لقداماتی که در این سالها انجام شد   خرید ساختمان اتحادیه ، تاسیس دانشگاه ، کدرهگیری ، ساختمان کمیسیون و ...  بود که همه اینها محقق نمی شد مگر با کمک و همراهی و همدلی شما عزیزان .

در پایان عرض میکنم این صنف پاکترین و امین ترین و بهترین هستند و من مدیون محبت ها و لطف شما هستم .

ارسال دیدگاه : برای ارسال نظر حتما باید ثبت نام کنید
دیدگاه کاربران
0 دیدگاه