نمایش جزئیات

اتاق اصناف تهران - مصطفی قلی خسروی: اگر مشاور املاک اضافه دريافت کرد به اتحاديه شکايت کنيد

چکیده خبر


رئيس اتحاديه مشاوران املاک تهران گفت : قانون نظام صنفي، بازدارندگي کافي را براي برخورد با تخلفات صنف مشاوران املاک ندارد


مصطفی قلی خسروی: اگر مشاور املاک اضافه دريافت کرد به اتحاديه شکايت کنيد

🔸رئيس اتحاديه مشاوران املاک تهران با بيان اينکه قانون نظام صنفي، بازدارندگي کافي را براي برخورد با تخلفات صنف مشاوران املاک ندارد گفت: حق الزحمه مشاوران املاک ۲۵ صدم درصد از هر طرف معامله است که بالغ بر ۸۵ درصد مشاوران به اين نرخ پايبند هستند؛ اما اگر يک واحد صنفي بيشتر از رقم مذکور دريافت کرد، متعاملين به اتحاديه شکايت کنند و حق و حقوق آنها بازگردانده مي‌شود.

🔸مصطفي‎ قلي خسروي درباره اضافه دريافت بالاتر از نرخ مصوب توسط برخي مشاوران املاک اظهار کرد: مهرماه سال گذشته، دولت قبل در يک اقدام غيرکارشناسي و دستوري، حق الزحمه مشاوران املاک را که تا پيش از آن نيم درصد از ثمن معامله از هريک از طرفين بود به ۲۵ صدم درصد کاهش داد که اين اقدام آنها منجر به تشديد تخلفات و دور زدن قانون توسط عده کمي از مشاوران شده است.

🔸وي افزود: طبق بررسي‎هاي ما ۸۵ درصد اعضاي صنف نسبت به نرخ مصوب تمکين دارند. البته هيات مديره و اعضاي صنف نسبت به اين نرخ معترض هستند. اخيرا نيز به اتاق اصناف، نامه نوشتيم و خواستار تجديدنظر در حق‎الزحمه مشاوران املاک شديم؛ چرا که کاهش دستوري نرخ منجر به افزايش جرم شده است.

🔸خسروي با بيان اينکه قانون نظام صنفي، نرخ‎گذاري براي اصناف را بر عهده کميسيون نظارت گذاشته است گفت: برخي آقايان مسئول، هيچ‎يک از سازمان‎هاي ايجاد شده را قبول ندارند و دائما با مصاحبه و کوبيدن اصناف، آنها را ضعيف و ضعيف‎تر ميکنند. حمايت از مصرف‎کننده، اتاق اصناف و کميسيون تشخيص و نرخ‎گذاري اين اتاق، سازمانهايي عريض و طويل هستند. از وظايف کميسيون نظارت، نرخ‎گذاري براي اصناف است. چرا برخي مسئولان، اينها را قبول ندارند و يک شبه، تمام تشکيلات و قوانين را نقض ميکنند؟ نتيجه نقض قوانين، اين ميشود که معيشت فعال صنفي به مخاطره مي‎افتد و سعي ميکند خداي نکرده متعاملين را دور بزند.

ارسال دیدگاه : برای ارسال نظر حتما باید ثبت نام کنید
دیدگاه کاربران
0 دیدگاه