نمایش جزئیات

تغییرات در روند دادرسی مالیاتی در جهت افزایش عدالت

چکیده خبر


مسیحی، معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی در مورد تغییرات اعمال شده در قانون جدید ارزش افزوده در خصوص شیوه دادرسی مالیاتی گفت


مسیحی، معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی در مورد تغییرات اعمال شده در قانون جدید ارزش افزوده در خصوص شیوه دادرسی مالیاتی گفت: 

🔺یکی از تغییرات خوبی که در قالب این قانون صورت گرفت اصلاح فرآیند دادرسی است. برخی از اقدامات لازم در همین خصوص انجام شده است به طور مثال یکی از محورهای تغییر دادرسی تشکیل مرکزی زیر نظر رئیس کل سازمان امور مالیاتی است و هیچ کس حق دخل و تصرف در اداره این مرکز را نخواهد داشت.

🔺در استان‌ها نیز مدیریت دادرسی‌های مالیاتی مستقل از مدیریت امور مالیاتی خواهد بود و این اقدام در راستای بحث عدالت مالیاتی و دادرسی منصفانه انجام شده است. این مرکز در حال حاضر تشکیل و ساختار آن تعیین شده است. در خصوص شائبه به تعویق افتادن هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی نیز باید گفت که این مسئله به دستورالعملی که سازمان امور مالیاتی اخیرا ابلاغ کرده، باز می‌گردد.

🔺در این دستورالعمل به ادارات توصیه شده است که در مواردی که نماینده "بند دو" یا نماینده دادگستری هنوز مشخص نشده، هیئت‌های حل اختلاف را به تأخیر بیندازند. ما از مسئولین قوه قضائیه و دادگستری انتظار داریم در معرفی نمایندگان "بند دو" در شرایطی که قرار است هیئت‌های حل اختلاف با محوریت نمایندگان قوه قضاییه به جهت استقلال بیشتر شکل بگیرد تسریع کنند.

🔺این مسئله به این معنا نیست که هیئت‌های حل اختلاف تعطیل شده است بلکه در ایام کرونا نیز به دلیل شرایط بیماری، در برخی مقاطع اعلام کردیم که هیئت‌ها به تعویق بیافتد. به طور مثال اگر بنده فردا نوبت هیئت حل اختلاف داشته باشم و نماینده دادستانی معرفی نشده باشد دعوت به هیئت تجدید خواهد شد زمان آن برای دو هفته آینده اعلام خواهد شد. در حال حاضر نمایندگان دادستانی برای برخی از شهرها تکمیل شده‌اند و امیدوار هستیم برای شهرهای باقی مانده نیز تا پایان همین ماه نمایندگان تعیین شوند.

ارسال دیدگاه : برای ارسال نظر حتما باید ثبت نام کنید
دیدگاه کاربران
0 دیدگاه